thoralf

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Thoralf Alfsson - 20 augusti 2012 23:48

En ny opinionsundersökning som visar att Sverigedemokraterna med 8,4 procent är tredje största parti!

Som vanligt har man svårt att smälta detta på Aftonbladet men i absolut sista meningen i artikeln omnämns detta.


”Sverigedemokraterna är även fortsättningsvis tredje största parti.”


 



Gräv där du står!  Jag måste säga att det är minst sagt frapperande hur mycket det finns att gräva i när det gäller det politiskt korrekta Sverige. Många beslut präglas inte av sunt bondförnuft utan av en rädsla för att inte göra det politiskt korrekta och då blir det ovillkorligen fel i de flestas ögon.


Jag har lyft på ännu ett lock i Kalmar kommuns hantering av sin ”invandrings och migrationspolitik” och hittat anmärkningsvärda uppgifter. Jag har begärt ut ytterligare dokument från kommunen och jag kommer sannolikt begära ut mer innan jag är nöjd. Jag har känslan av att det kan bli flera uppmärksammade blogginlägg ganska snart.


En eloge vill jag dock ge till de som lämnar ut dokumenten. Jag får en väldig snabb och mycket bra service på mina frågor och besvärliga uppdrag till tjänstemännen/tjänstekvinnorna.


Ibland får jag faktiskt känslan av att de tänker, äntligen! Jag tror att de upplever det fullständigt tokiga i vissa beslut som fattas av de politiskt korrekta politikerna men de kan själva inte göra något, utan att riskera sin egen position. Men när jag frågar om vissa saker kastar de sig in i detta med stor glädje och fixar ganska stora uppgifter på en eller två dagar. Jag tror att i vissa fall har de längtat efter att någon skulle gräva i hur våra skattemedel används.


Jag återkommer i detta med ett blogginlägg troligen i slutet av veckan.


När det gäller klimatet är kanske denna betraktelse värd att ägna några minuter på. Rubriken ”Det är Jesus (och Jonna) som talar”. Vad vet egentligen Jonna Sima? Hur många har hört talas om uttrycket en nyttig idiot?


I lokalmedia har kritiken varit stor mot att Ironman inte fick större uppmärksamhet av SVT än 18 sekunder i en sportsändning och jag måste hålla med. Det visar bara på hur Stockholms eller storstadsfixerade man är på SVT.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards