thoralf

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

FOLK ÄR FÖRBANNADE

Av Thoralf Alfsson - 16 augusti 2012 20:42


I veckan har jag varit lite i Stockholm och riksdagen för första gången efter semestern. Min dotter och jag var på Råsunda igår och såg landskampen mellan Sverige och Brasilien (en julklapp från min dotter, alltså ingen politisk muta). För övrigt en riktigt svag insats av svenska landslaget!


Idag vaknade jag upp i Stockholm och under förmiddagen flög jag ner till Kalmar för ett möte med Brandskyddet i Kalmar angående Källarmoskén och Bistro Bar. Jag fick en inbjudan i förra veckan. Om detta återkommer jag i ett blogginlägg senare.


Sedan blev det en vända på stan för att sedan åka över till Öland och en stund i kvällssolen med ett dopp i Östersjön, faktiskt riktigt behagligt.


Under dagen har jag träffat en hel del folk både på väg till Kalmar, i Kalmar och på Öland. Jag kunde inte annat än skratta när jag ikväll ännu en gång hörde uttrycket.


"FOLK ÄR FÖRBANNADE"


Folk är förbannade på Annie Lööf, hur våra skattemedel festas upp.


Folk är förbannade på brottsligheten.


Folk är förbannade på alla anlagda bränder.


Folk är förbannade på den hejdlösa invandringen.


Folk är förbannade på låga straffsatserna.


Folk är förbannade på den svenska flatheten.


Folk är förbannade på hur 7-klövern behandlar Sverigedemokraterna!


Alla vill se en förändring och betydligt hårdare tag mot alla som inte följer våra lagar och regler i samhället!


Men det mest positiva och mest överraskande är alla de lovord jag hört om Jimmie Åkesson idag. Dessa lovord har kommit från så många olika håll att jag har svårt att förstå det själv.


Nu skall jag äta lite sen mat men sedan återkommer jag i detta blogginlägg med ett antal reflektioner från de senaste dagarna.



Vid min promenad från centralen till riksdagen i veckan upptäckte jag en ny butik på Vasagatan. Den enes död den andres bröd!


 


I dagens Ölandsblad lästa jag en väldigt ”rolig” sak. Det var Lisbeth Lennartsson, centerpartistiskt kommunalråd i Borgholm som vill driva igenom ett restaurangbygge i den sköna socitetsparken i Borgholm. Hon menar att det inte behövs en förändring av detaljplanen för att kunna godkänna bygget. Det innebär att ärendet inte behöver behandlas av kommunfullmäktige.

Den befintliga detaljplanen för området föreskriver att det är parkområde. Enligt Ölandsbladet motiverar Lisbeth Lennartsson beslutet på följande sätt.


”När något är för parkändamål och detta är en parkrestaurang, ska det vara möjligt att bygga utan planändring.”


Jag vet inte om jag skall   eller   

Undrar om Lisbeth därmed har anslutet sig till Stureplanscentern?


Klimatalarmisterna har julafton varje dag. I dagens morgonsoffa satt en kvinna och skylde Kinas och Brasiliens ”landcrabbing” på klimatförändringarna. Pär Holmgren bloggar på SMHI och han tar upp allt som kan tolkas som en klimatförändring enligt hans uppfattning. Däremot när andra tecken som tyder på motsatsen så är det största möjliga tystnad som gäller. Ett exempel på detta är Kebnekaise!


Årets sommar har varit kall vilket inneburit att senaste vinterns snö på toppen inte smält utan glaciärens tjocklek har ökat med ca 2m.


”Kebnekaisetopp tillfälligt högre”

Rubrik i dagens Ölandsblad.


Hur kan man på Ölandsbladet veta att det är tillfälligt? Klimatalarmisterna har uppenbarligen påverkat alla.


Undrar hur hög Kebnekaise var 1955?


 

Min far på Kebnekaises topp 1955.


Till slut får vi avsluta med lite humor från England.


 
 
Ingen bild

Nalli

16 augusti 2012 20:58

"FOLK ÄR FÖRBANNAD"
Och här är en till.

 
Ingen bild

AWSvensson

16 augusti 2012 20:59

Jag har inte träffat någon som sagt något nedsättande om Jimmie. När jag sedan visar upp fotot tagit i Sölvesborg för två år sedan föreställande undertecknad och Jimmie bakom avisen "ge oss Sverige tillbaka" då lyser en beundran i ansiktet på de berörda,senast idag. Något som GoG kan skriva under på.

 
Ingen bild

fd kollega

16 augusti 2012 21:05

Ja, folk är förbannade. Det är en helt annan stämning i köer i affärer, kallprat med främlingar eller över fikabord och mellan grupperingar om "testar" varandra först och därefter bryter dialogen loss. Nästan alla lika förbannade.
Fortsätt blogga och kämpa, vi är många som är stolta över dig!

 
Ingen bild

Gute

16 augusti 2012 21:19

Pensionärerna är riktigt förbannade!
Nu är det dags att SD redovisar uppgifter om äldre invandrare kan få högre pension än våra egna pensionärer genom äldreförsörjningsstöd och övriga bidrag.
Jag syftar delvis på Faktakollen SvD hade idag, där de givetvis förnekar att många pensionärer lever fattigt.
Det lär bli en stor valfråga för SD!

 
Ingen bild

World Traveller

16 augusti 2012 21:20

Folk ar forbannade pa Annie Loof, hur vara skattemedel festas upp.
Folk ar forbannade pa brottsligheten.
Folk ar forbannade pa alla anlagda brander.
Folk ar forbannade pa den hejdlosa invandringen.
Folk ar forbannade pa de laga straffsatserna.
Folk ar forbannade pa den svenska flatheten.
Alla vill se en forandring och betydligt hardare tag mot alla som inte foljer vara lagar och regler i samhallet!

Och lik forbannat saa sager folk att SD kan man ju inte roesta pa, de ar ju nazister. Sen koper de Aftonbladet pa vagen hem och satter sig framfor tv'n och tittar pa Svt' "oberoende" nyheter och till naesta val naer de gar fram till valurnorna och fortfarande ar forbannade och tanker: 'fan, jag ska javlar i det roesta pa SD...eller...hmmm...jag vet inte...hur blir det om de faar mer att saga till om...nae...det ar nog sakrast att roesta som jag alltid gjort...forhoppningsvis saa battrar sig partiets politiker'

 
Ingen bild

Ulrika

16 augusti 2012 21:44

Efter att ha som fd kollega säger "testat"lite på mina arbetskamrater inom kommunen visar det sig att några av dem läser både dig och Avpixlat.
Bor i Råsunda och kan konstatera att något hänt med Solna Centrum under det senaste året.
Det har nämligen blivit som att komma till Tensta eller Rinkeby.
Jag skojar inte,det är helt uppenbart att det svenska folket håller på att bytas ut och det i en rasande fart,det går bara inte att blunda för längre.
Hade gärna vinkat till dig och din dotter om jag sett er.
Tack för ditt idoga arbete Thoralf!

 
Ingen bild

Hulda

16 augusti 2012 21:59

Annie Lööf,s haveri är början på slutet för Centers medverkan i riksdagen. Tyvärr har det parti som kämpade för oss på landsbygden, tappat kompassriktningen.
Tråkigt, men sant....

 
Ingen bild

Lärare

16 augusti 2012 22:00

Håller med ang. Åkesson. Har bara hört positiva uttalande som; "Han verkar vara en seriös och skicklig, vältalig politiker". Dessutom vinner han på sitt trevliga lugna sätt. Samma hur otrevliga motståndarna är håller han sin stil
Han ses också som en riktig "svärmorsdröm".
Tänk om han kunde åka ut i landet lite och visa upp sig oftare. Hyr en stor lokal så slipper vi "vänsterpöbeln".

 
Ingen bild

Magentan

16 augusti 2012 22:57

Ha ha ha, det finns tydligen en del engelsmän som inte heller är så nöjda med sakernas nuvarande tillstånd.

Denna höjdarlåt hittade jag på SweCom. Synd om ni missar den. Den sitter som nitad i skallen på mig. Jag har gått och nynnat på den i ett par timmar nu.

"I've got a brand new leather jacket and a brand new Voda phone
Brits they live in cardboard boxes while we get furnshied homes
Legal aid, driving lessons, central heating and fri pills
O we get all the benefits and you get all the bills ..."

http://www.swedenconfidential.info/2012/08/16/humoristisk-video-om-invandringen-i-storbritannien/#disqus_thread

 
Ingen bild

Thoralf A

16 augusti 2012 23:24

Magentan

Fick en länk tidigare ikväll till "hitlåten"

 
Ingen bild

adfadf

16 augusti 2012 23:30

Tacka fan för att folk är förbannade.

Jag känner en drös med moderater, aktiva medlemmar, inaktiva medlemmar och folk som "alltid" röstat på moderaterna. Det är locket på och gräsrotsmoderaterna vet inte hur de ska kunna kanalisera sitt missnöje. Undersökningen fortsätter...

 
Lassekolja

Lassekolja

16 augusti 2012 23:49

Idag fick svenska folket ytterligare något att "bli förbannade" på, nämligen att de tre, varav 1-3 slog ihjäl 51-årige Jerry i Värmland. Alla tre hade Jerry´s blod på kläderna men alla skyllde på alla, precis som i Lindome 1990. Alla blev friade av Tingsrätten. En jurist uttalade att "det är priset vi får betala för att leva i en rättsstat"! M.a.o i en rättsstat går mördare fria!?!?! Jag anser att i en rättsstat hade alla tre dömts för MEDHJÄLP TILL MORD och fått skaka galler i ca10år och då hade det förmodligen krypit fram vem som var "mest" skyldig!

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?p

 
Ingen bild

Peter

17 augusti 2012 00:48

Du glömde en post Thoralf!
Folk är förbannade på svensk media med deras icke objektiva journalister.

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 augusti 2012 01:46

Glöm inte bostadsbristen!

Snart är varenda koja fylld med bidragstagare från utlandet. Var ska svenska ungdomar bo?!

Detta borde ni göra till en valfråga!

 
Ingen bild

OT

17 augusti 2012 02:40

"To be or not to be" eller kanske väljarna 2014 kommer säga följande? The Line Must Be Drawn Here - Star Trek: http://www.youtube.com/watch?v=s3RNsZvdYZQ

 
Ingen bild

Stefan A.

17 augusti 2012 08:59

Den där juristen har något grumliga åsikter om vad en rättsstat är, i en rättsstat går inga mördare fria, i ett rum med 4 fulla personer varav en död går det aldrig att utreda exakt vad var och en gjort, därför borde alla tre dömas för minst medhjälp till mord, mycket stötande, inte minst för de anhöriga till offret....

 
Ingen bild

Rättvis

17 augusti 2012 09:02

Ja snart har Annie Lööf festat upp det lilla förtroende som centern ändå hade kvar.

Men det finns skandaler som inte granskas. Var i Estland i förrgår. Utanför Palidski finns en väldigt stor vindkraftspark.
Trots att det stormade stod mer än hälften av snurrorna stilla!

 
Ingen bild

SM811

17 augusti 2012 10:53

Thoralf, dina iakttagelser är inte unika. Jag har samma erfarenhet. Alla dina punkter stämmer och de vill även se att invandrarna åker tillbaka. De är så urlessna på alla dessa invandrare som ställer till oreda i samhället.

 
Da Capo

Da Capo

17 augusti 2012 11:10

Eftersom dagens stora samtalsämne är Julian Assange
uppmanas alla förståsigpåare att läsa polisens originalhandlingar som är tillgängliga på länken nedan.
Mycket nöje!

http://undermattan.blog.com/2012/05/14/assange/

http://swedishleaks.info

 
Ingen bild

Sven Dacke

17 augusti 2012 12:49

Förmodar att dom flesta redan läst om "Krishanterinen" av Estoniafallet.

Men om ni missat, så finns läsning som förklarar en del av det vi funderat över, och naturligtvis kommer Calle Bilt med på ett hörn, ständigt denna Calle

http://avpixlat.info/2012/08/17/stefan-torssell-krisberedskapen-bakom-sekretessen/

 
Ingen bild

Solidus

17 augusti 2012 14:09

Sven Dacke, jag hade förr mycket stort förtroende för Carl Bildt då han var lugn och sansad svarade artigt på frågor och höll sig till sanningen. Var det bara jag som ryckte till när han sade "att vis skall medverka i en krigshandling" (fritt citerat), där ljög han inte heller men journalisterna som brukar vara som hökar sade ingenting som jag upptäcke. Det brukar ju heta "fredsbevarande insats" då vi enligt grundlagen skall vara "alliansfria i fredstid och neutrala i syfte till krig".

Jag har en teori varför inte Carl Bildt syns och hörs lika mycket och det är för att han har samma lugna sätt som Jimmie Åkesson och håller sig till sanningen.

Jag är inte Förbannad för det tar för mycket kraft. Men däremot är jag på alla som börjar snacka ned invandrare mm att de skall inte tala illa om dem utan om den politiska hjärnblödning som inträffat i Sverige.

De som snackar mest illa är de som inte röstar på Sd. Här har de andra politiska partierna ett problem, varför granskas inte deras väljare lika hårt?

 
Ingen bild

Da Capo

17 augusti 2012 15:12

VÄND ANDRA KINDEN TILL,
eller
VÄLJER SVENSKA FOLKET I FRIA VAL SINA POLITISKA REPRESENTANTER?

Som komplement till Assange-älskarinnornas, fröknarna Ardins & Willèns, skildringar av sina remarkabelt torftiga samlag med Mr Assange på den här sidan:
http://undermattan.blog.com/2012/05/14/assange/
så som de själva har skildrat dessa för polisen, kan man lämpligen komplettera med läsning av denna länk:

http://www.allvoices.com/contributed-news/7569087-meet-anna-ardin-photos-anna-ardins-7-steps-to-legal-revenge (långsam länk)

Här undervisas vi av den föregivet troende fröken Ardin, medlem i och anställd hos den Socialdemolratiska Broderskapsrörelsen och tillika tidigare tilltänkt riksdagsledamot, en kollega in spe till Thoralf, om hur man effektivt i 7 steg hämnas en oförrätt, företrädesvis av lasciv art.
Är det dessa 7 steg som Julius A. nu tvingas beta av ett efter ett?

'Lika barn leka bäst':
http://www.onesweden.se/wp-content/uploads/2011/05/IMG_2392.jpg

 
Svensson

Svensson

17 augusti 2012 16:06

Nu gäller det att folk får fram sunda åsikter av det förbannande dom känner.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Stefan K

Stefan K

17 augusti 2012 16:09

Före semestern hade jag ett samtal med två tjejer på jobbet, den ena med rötterna i Polen och den andre i Ungern. De ville prata lite politik och undrade försynt om det var jag som skrivit en insändare i vår lokaltidning, rörande besparingar inom kommunens alla välfärdsområden kontra nya miljonsatsningar på kommunens redan nyanlända och de kommande.
När de fick höra att jag var upphovsmakaren började vi prata om dagens Sverige och den verklighet vi lever i.
Jag kan avslöja att SD har två nya röster 2014 i dessa två tjejer. Den ene var villrådig 2010 och röstade blankt i riksdagsvalet, den andre på S.
De berättade att även andra i deras bekantskapskrets allt oftare började att fundera över sin nuvarande och kommande situation. Det har nog gått upp för fler att även invandrare som integrerats väl med både arbete och bostad tillhör förlorarna när regeringens flyktingpolitik ska sjösättas. Överlag pratas det mer öppet om SD, invandringspolitiken och politik överlag idag än för bara ett år sedan.
Även om regeringen, de röd/gröna, media och Expo så gärna vill dölja verkligheten och effekterna av pågående flyktingpolitik så är det numera omöjligt. Allt fler drabbas och allt fler förstår varför.

http://petterssons.bloggsida.se

 
Ingen bild

Fredrik

17 augusti 2012 16:56

SD skulle få enormt många fler röster om man publicerade siffror på vad invandrare vs svenska pensionärer får och hur mycket ensamstående invånare med barn vs ensamstående svenskar får ut i månaden. Eftersom detta mörkas så måste siffrorna fram nu!!

Och invandrarna/papperslösa som får gratis sjuk och läkarvård. Finns så många svenskar som bl.a inte har råd att besöka tandläkaren. Man gråter inombords hur vi behandlar vårt eget folk..(:

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 augusti 2012 18:23

Stefan K: apropå det du skriver om den unga polskan och den unga ungerskan. Helt rätt, visst är det så att skötsamma och ambitiösa invandrare kommer att reagera och agera. Européer kan i värsta fall flytta tillbaka till sina hemländer (hur många muslimer finns det i Öst-Europa?), men vad gör de som är riktiga flyktingar från Mellan-Östern och skötsamma, ambitiösa, integrerade på alla sätt man kan tänka sig? Jag känner en perser som blir vansinnig när man nämner invandringen från Somalia...

Tänk om alla kunde göra som Thoralf föreslog häromdagen: fixa var sin ny SD-väljare till nästa val (Stefan K har ju redan fixat en). Själv har jag en polare som röstade blankt 2010 och som har helt rätt åsikter i invandringsfrågan. Det vore konstigt om jag inte kan få honom att rösta på SD 2014.

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 augusti 2012 18:24

...flåt, Stefan K har ju redan fixat TVÅ nya SD-väljare försökte jag skriva...

 
Ingen bild

tjosan

17 augusti 2012 18:55

@Rättvis, just därför stod de stilla, de klarar inte för mycket blåst. Bladen kan brista i för hård vind.

Århundradets största miljöbluff, fånkraften.

 
Ingen bild

Farbror Fritte 56

17 augusti 2012 19:58

Jag har sedan valet 2006 röstat SD i landstinget till region Västra Götaland.Men 2014 blir det riksdagen också.Lutar också åt en valsedel till SD Skara kommunfullmäktige.Vi får se.Folk har fått nog.
Hur många invandrare har landet.Det lilla Sverige råd att ta emot egentligen?
Kommunernas socialbidragskostnader drar i höjden.Tacka f..n för det.
Vem tar ansvar för Sveriges folk?

 
Ingen bild

Farbror Fritte

17 augusti 2012 20:13

Jag tror också på en valframgång 2014.Förhoppningsvis inte så stor.Undertecknad menar följande . SD måste ha folk att sätta in.Inte vem som helst. Partiet åste till valkonferensen nästa år(?)vaska fram de kvinnoir och män som efter valdagen kan beträda poster i Sveriges riksdag.

Noggranna undersökningar måste innan förslaget til valsedlel föranstaltas.Det vill säga.Det får inte finnas några som helst tveksamheter kring de personer som ställs upp på valsedeln.

" (den politiske vilden) får absolut inte förekomma.
Regionalt tror jag att det finns ett sådant underlag att valsedlarna blir hanterbara med bra folk.

Lokalt måste "varningsflagg" verkligen hissas i de fall där partiföreningarna är små och urvalet också av denna orsaken,litet.

 
Ingen bild

Inte-en-till

17 augusti 2012 21:39

Farbror Fritte:

Någon uttryckte det som så, att SD har ett politiker-underskott. - Varför anmäler du inte ditt intresse själv?

 
Cavatus

Cavatus

18 augusti 2012 01:55

Här kan ni ladda ned den käcka låten konverterad till en mp3-fil. Håll till godo!

https://www.box.com/s/ff1b5cf1fa63328890f2

http://www.korta.nu/flygblad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards