thoralf

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

Stadsfest och tradejazz festival

Av Thoralf Alfsson - 12 augusti 2012 00:03

Igår Kalmar och ett besök på stadsfesten. Innan jag lämnade Kvarnholmen strax före midnatt gick jag en liten runda för att kolla hur stor polisnärvaron var. Polisen hade nämligen lovat stor närvaro! Till slut hittade jag två poliser på Larmgatan. Jag hittade dock massor av berusade ungdomar, ungdomar som knappast var tillräckligt gamla för att få köpa alkohol. Det var en ganska obehaglig promenad, inte minst med tanke på alla invandrargäng som drog omkring.


Jag undrar om kommunen skall betala flera miljoner kronor av skattebetalarnas inbetalda pengar för att stadsfesten skall bli en stor ungdomsfylla. Förtjänar detta arrangemang att kallas stadsfest med sitt enkelspåriga program.



Idag har jag kört ner till Sölvesborg för att lyssna på Jimmie Åkessons sommartal. Imorgon har vår riksdagsgrupp ett höstbudgetmöte när vi är samlade. Jag bor inatt på Hanöhus i Hällevik utanför Sölvesborg. Här pågår Hällevik tradejazz festival i dagarna tre. Har passat på att lyssna på några av banden och kan bara konstatera att Kalmar stadsfesten har en fruktansvärt smal artistbredd. Om Kalmar stadsfest verkligen skall bli något för hela Kalmars befolkning måste de ansvariga ta sig en rejäl funderare.


Lyssnade bland annat på Carling Big band, de spelar fortfarande vilket jag hör genom mitt öppna fönster. En trevlig musikupplevelse !


För den som missat Jimmie Åkessons sommartal så finns det här.


 
 
Ingen bild

Johan

12 augusti 2012 10:06

http://m.youtube.com/watch?v=wBi7uWzocLU

Storbrittaniens premiärminster David Cameron talar klarspråk om invandring.

 
Ingen bild

Tony

12 augusti 2012 12:18

Hur stor var egentligen publiken vid Jimmys tal? SVT med sin beröringsskräck när det gäller SD, sade först ett hundra tal, för att i nästa mening säga ett par hundra, och för säkerhets
skull undvek man att låta kameran svepa ut över publiken, man visade endast på första raden!

 
Ingen bild

Thoralf A

12 augusti 2012 12:36

Jag gissar på 300-400 personer.

 
Ingen bild

Gute

12 augusti 2012 14:27

Det var strongt gjort av Jimmie att leverera ett så långt tal med hårt tempo utan att staka sig.

Och det är definitivt ingen TUR som har gjort att Sverige är det fina land som det är idag, utan det har kostat flera generationers blod, svett och tårar!

Tyvärr så verkar en del av den nya generationens politiker vilja ge bort allting idag, men det hoppas jag att SD motarbetar högt och tydligt.

 
Svensson

Svensson

12 augusti 2012 16:58

Man måste redogöra bättre, vart skattepengarna används till, så skulle nog vanliga Svenskar ha en bättre bild av politikerna, nu menar jag inte SD politikerna, utan dom andra busarna.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

kalle

12 augusti 2012 17:49

förr kunde man gå ut och roa sig utan att tänka på att råka ut för våld och överfall.
Är det alkohol med och och olika kulturer som skall visa sina maktlekar(ofta kriminella som skall ha respekt eller så skall Mussarna ha respekt)

ofta hamnar i sjukvården och där finns mycket personal med religionen indoktrinerad i ryggmärgen.
med alla besparingar så måste personalen prioritera och då kan man undra om pursvenskar får så bra vård.


http://www.swedenconfidential.info/2012/08/12/muslimsk-underskoterskas-kladsel-anmald-till-socialstyrelsen/#more-34392

 
Lassekolja

Lassekolja

12 augusti 2012 18:50

Tack för att Du lägger ut Jimmies sommartal! Varje svensk borde lyssna mer på vad SD säger, m.a.o hur räddningen av Sverige skall gå till. Att vi sakta men säkert går mot undergången är ju vi Sverigedemokrater dessvärre ensamma om att begripa.
Hur undergången kommer att gå till beskrevs i torsdagens Ring P1 av en mycket klok kvinna från Norrköping.
Jag ger här en länk: http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=1120
Huruvida ovanst.länk funkar vet jag ej men man kan även "manuellt" gå in på Sveriges Radio och vidare till Ring P1´s sändningsarkiv: torsdagen den 9/8-12 kl.09:21-09:26 Om varje röstberättigad svensk lyssnade på detta samtal, hade SD inom en mandatperiod förmodligen fått egen majoritet!!!

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?p

 
Ingen bild

kalle

12 augusti 2012 19:11

Lassekolja, hur skall upplysta sverigevänliga nå ut till det det sovande folket?

verkar som pk-folket har infiltrerat alla myndigheter och alla större företag.

och de som blivit rika och fått makt har fixat det genom inkomster från massinvandringsindustrin.
advokater
chefer inom sjukvården är extremt pk
kommunpolitiker
landstingspolitiker
företagschefer driver multikultiagenda i sina storföretag
riksdagspolitiker gödslar med förmåner bara företag anställer folk med utländsk härkomst.

allt pk-folk strävar sedan efter att själva undvika multikulti så mycket de kan.

det man kan göra är att ifråga sätta kommunpolitiker och myndighetschefer och agera mediareporter själv/anomymt till och med . går ju söka mycket info på webben och göra videoinslag som avpixlat, och webbtv organsationer och andra bloggar kan få.

stöd SD så mycket man kan, man känner själv vad man vågar/kan göra göra.
dela ut flygblad
skicka insändare i massupplaga till tidningar
sätta upp webbadresser överallt på sverigevänliga bloggar.

det är ju omöjligt för pk-politiker att tvinga på en politik om svenska folket INTE är tysta och lydiga.

ju mer 7 klöverns kreatur gör, ju mer syns det att deras politik INTE fungerar.

SD kan lungt invänta val efter val och allt fler röster får de.

###viktigast är att sverigevänliga tar sin lagliga rätt att vara med vid rösträknandet, man behöver inte vara anställd av länstyrelsen för det###

verkligen fantastisk av den damen som ringde in till P1, hon borde få mer stöd nu efteråt, skicka tack kort eller vad som helst.

 
Ingen bild

kalle

12 augusti 2012 19:19

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=4083004&codingformat=.m4a&metafile=asx

förde markören på blåa texten med högtalarbilden och höger klickade [kopiera genväg]

ctrl +v

 
Ingen bild

sven-erik karlsson

12 augusti 2012 19:32

Ja damen från Norrköping täppte verkligen till truten på Täppas ! Trevlig dam att lyssna på !

 
Ingen bild

kalle till kolja

12 augusti 2012 19:37

blev ju fel, kortvarianten 20.35 är ju censurerad!

långa variaten kl 09.20

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=4081797&codingformat=.m4a&metafile=asx

mediabolaget krånglar till med flit för att folk inte skall kunna göra länkar och egna kopior.

enklast:
skaffa videokamera med mikrofoningång, och skarvsladd med 3,5 mm miniteleplugg, hane i bägge ändar

då kan man spela in både bild och Ljud från datorn. och göra videoklipp med windows media program som finns att ladda ner gratis eller det medföljande videokamera programmet.

här har nån(inte jag) gjort det enkelt:
http://www.youtube.com/watch?v=1EKSgZo-sHE
viktigt att göra rubrik och ha många sökord.

youtube sabbade för 1 år sedan så man inte skulle kunna se vänner och kunna länka på sin egna kanal. säkert påryckning av pk.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

12 augusti 2012 23:15

Kvinna skuren med rakblad

Se Barometern

 
Ingen bild

OT

13 augusti 2012 02:07

Åkessons sommartal får MVG av mig tack vare de två sista minuterna av talet.

Här är en koncentrerad version av Åkessons sommartal; Vinnie Jones "Balls": http://www.youtube.com/watch?v=1K77ehXQqLg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards