thoralf

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

OTROGNA POLITIKER I KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 6 augusti 2012 12:00

Inom Miljöpartiet rasar konflikten i Kalmar sedan man i en medlemsomröstning inte gett Jonas Löhnn förtroende att fortsätta som ersättare i kommunstyrelsen. Jonas Löhnn kontrade med att starta upp en egen arbetsgrupp och meddela att han inte kommer deltaga i Miljöpartiets fullmäktigegrupps möten. Läs artikel.


Konflikten har mer och mer fått formen av en konflikt mellan kvinnorna och männen inom partiet. Som Sverigedemokrat kan man bara sitta på åskådarläktaren och se på skådespelet.



Det otrogna och nya paret kommunalrådet Johan Persson (S) och oppositionsrådet Malin Pettersson (M) som erkände sitt hemliga förhållande i slutet av juni har ännu inte kommit fram till hur situationen skall lösas. Vem skall lämna sitt uppdrag? Eller skall båda lämna kommunpolitiken?


Det märkliga i det hela är att media tycks fokusera mer på Malin Pettersson är Johan Persson. Är det kvinnan som skall lämna sin position? Varför hugger man inte på Johan Persson?


Möjligtvis beror detta på att Moderaterna i Kalmar är ett tämligen splittrat parti och att det råder stora meningsskiljaktigheter inom partiet. Något som man utan tvekan märkt under voteringarna i kommunfullmäktige. Jag skulle bedöma att i 8 av 10 voteringar är man inte enig inom partiet.


Ett tillfälle i år när man enigt var nämligen när förändrat avtal med Migrationsverket angående ensamkommande barn klubbades. Då var det bara SD som röstade NEJ! Tidigare har en del av moderaternas grupp avstått från att rösta när det gällt invandring men så inte denna gång.


Partipiskan hade tydligen svingats innan mötet av Malin Pettersson som även sitter i moderaternas partistyrelse. Vilket uppenbarligen även fått de mest kritiska moderaterna i Kalmar att ställa in sig i ledet under möjligheten om att bli anmäld till partistyrelsen och få sin politiska karriär tillintetgjord.


Enligt Barometerns artikel blockerar uppenbarligen Malin Pettersson att man inom partiet diskuterar framtiden. Inom moderaterna finns ingen naturlig efterträdare som oppositionsråd även om det finns en som säkert trånar efter uppdraget. Men flera ledande moderater anser att det skulle vara en katastrof för partiet i Kalmar.

Gissningsvis kommer det bli en hård kamp som kommer öka splittringen inom moderaterna. Risken är stor för moderaterna att man kommer tappa väljare.


”Straffsparkarna” har varit många för oppositionen i Kalmar när socialdemokraterna lekt ”herre på täppan” i Kalmar men det är endast Sverigedemokraterna som tagit till vara på dessa tillfällen enligt min mening. Malin Pettersson har stått för största möjliga tystnad.

Synd att det inte är val till hösten!



 
 
Ingen bild

SM811

6 augusti 2012 13:24

S och M är tydligen i symbios inte bara i kärlekslivet utan även politiskt särskilt när det gäller att rösta tvärtemot vad SD tycker.

 
Ingen bild

Ugglan

6 augusti 2012 13:45

Mycket bra om det går att slå in kilar i det vänsterfascistiska MP.

 
Ingen bild

Nalli

6 augusti 2012 14:25

Thoralf Alfsson:
” Men flera ledande moderater anser att det skulle vara en katastrof för partiet i Kalmar.”

Jag som är ifrån Halland har fått den uppfattningen att det är ” katastrof för partiet moderaterna i Kalmar.”???

 
Svensson

Svensson

6 augusti 2012 16:08

Moderaterna är på väg att splittras upp , härligt. Ja partiekollegorna kan ju inte tycka synd om Reinfeldt i all evighet.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Nalli

6 augusti 2012 17:00

Det är på tiden att slopa pressödet.
Gammelmedia får drygt en halv miljard i bidrag.
Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/08/06/gammelmedia-far-drygt-en-halv-miljard-i-bidrag/#ixzz22mJ3GAEC

 
Lassekolja

Lassekolja

6 augusti 2012 17:44

Thoralf, jag utgår att Du syftar på kommunalvalet i Din sista mening.
Att två år återstår till Riksdagsvalet har SD allt att vinna på. Jag tror faktiskt att SD kommer att växa fortare ju närmare valet vi kommer tidsmässigt. T.o.m den "mesta" slentrianväljaren borde ju snart börja undra över vad som sker i Sverige!?

http://www.elbranschen.nu

 
Ingen bild

Thoralf A

6 augusti 2012 18:24

Lassekolja

Givetvis var det kommunvalet jag syftade på!

 
Ingen bild

Hulda

6 augusti 2012 20:16

@Nalli.. Ja, det vore kanske bra om man stoppade Presstödet och fyllde på de pengarna in i invandringsindustrin. Den slukar ju enorma summor dagligen.
Då blir det säkert andra tongångar på ledarsidorna...

 
Ingen bild

Kerstin

6 augusti 2012 22:35

Bra skrivet av Dick Erixon!
http://erixon.com/blogg/2012/08/dn-sprakror-for-islamistiska-extremister/

Inte konstigt att Sverige ser ut som det gör...svenskarna är helt hjärntvättade.

 
Lotta

Lotta

7 augusti 2012 10:13

OT/ Något har uppenbarligen hänt på Östran. Man skriver ut att det är utlänningar. Nästa steg kanske kan bli att man talar om att dessa avskum tillhör Maria Leissner gunstlingar som hon förärat 2012 till. Man blir spyfärdig när man tänker på det. Jag hoppas innerligt att Sverigedemokraterna i höst jobbar stenhårt för att staten initialt betalar ut de skadestånd brottsoffren blir tilldömda. Kan vi via skattsedeln betala för allsköns lycksökare dom väller in i landet så kan vi betala gör detta. Det vore dessutom en brottsofferfond värd namnet. En annan möjlighet vore att initialt använda pengar ur allmänna arvsfonden. Naturligtvis anser jag att den dömde brottslingen själv skall betala skadestånden medelst arbete.

http://www.östran.se/NYHETER/Kalmar/AAtal-foer-bed

 
Ingen bild

Inte-en-till

7 augusti 2012 15:36

Lottas länk (7 aug 10:13) funkar inte. Här är den kompletta länken:

http://www.östran.se/NYHETER/Kalmar/AAtal-foer-bedraegeri-mot-aaldringar

Håller med om att det är intressant att Östran särskilt lägger till "av utländskt ursprung". Normalt skulle de ju beskrivas som "svenskar".

 
Svensson

Svensson

7 augusti 2012 17:04

Dom otrogna har ökat i Sverige, när anstormningen av muslimer kom till landet.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Ceasar Andersson

7 augusti 2012 20:01

Hej Thoralf,

I detta fall måste jag ge lite kritik till dig Thoralf.

Jag har nämligen svårt att se att politikernas privata förhållanden är ngt som ska behandlas överhuvudtaget.

Jag tycker inte det här hemma i politisk agitation, det hör snarare hemma i våra skvallertidningar såsom Expressen, Aftonbladet, Hänt i Veckan.

mvh Ceasar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards