thoralf

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Test

Av Thoralf Alfsson - 26 juli 2012 00:42

Har varit på traktorrace på Öland.



asds


asdfasdfasdf


 

 
 
Ingen bild

Kalle

26 juli 2012 00:46

zz


sfdvsdf

afdadf
v
adfa

 
Ingen bild

OG

27 juli 2012 16:17

akld
adf
FDSD

ADSF

 
Ingen bild

Lassekolja

28 juli 2012 17:30

Testing - testing......
Lycka till med nya bloggen Thoralf!!!
Instämmer med Dig, tror att det är en generationsfråga om man i en kundrelatiion inte begriper vem som är till för vem, då går det illa på lite sikt!

 
Ingen bild

PK

28 juli 2012 22:28

Välkommen hit TA!

Jag är normalt alltid on-topic i din utmärkta blogg, men nu tänkte jag uppmärksamma dig på något off-topic, men helt otroligt viktigt och något som media släppt för länge sen, nämligen Fukushima olyckan:
http://www.nytimes.com/2012/03/30/world/asia/inquiry-suggests-worse-damage-at-japan-nuclear-plant.html?_r=4&partner=rss&emc=rss

Fukushima har släppt ut enorma mängder radioaktivt avfall i Stilla Havet och eftersom man fortfarande inte ens kan komma i närheten av reaktorerna pga strålning så kommer Fukushima reaktorerna fortsätta släppa ut enorma mängder radioaktivt avfall under många år framöver, troligen decennier. Radioaktivitet går ner i grundvattnet och allt mer mark och sjöar i Japan är redan i dagsläget obrukbart och man diskuterar flytt av Tokyo. Många förstår inte hur allvarligt detta är, det är redan nu den största naturkatastrofen i människans historia men kan bli ännu mycket värre. Det har också kommit alarmerande rapporter om stora mängder strålskadade barn, problemen är långt värre än vad TEPCO hela tiden anger. Kan inte SD ta upp detta i riksdagen? Ett konkret förslag vore att omdirigera ett- eller några års hela SIDA-stöd, SIDA-stödet är världelöst om vi inte längre har någon planet.

Kan tillägga att jag tidigare varit starkt för kärnkraft, ingen miljö-tomte eller liknande, men Fukushima-katastrofen är i en helt egen klass, det handlar långsiktigt om global överlevnad.

 
Skånepåg

Skånepåg

28 juli 2012 23:01

Från Wikipedia om kärnkraftsolyckan i Fukushima.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards